Zespół Szkolno-Przedszkolny w Purdzie

Wycieczka do Warszawy

Dnia 2 października bieżącego roku wybraliśmy się z klasą na dwudniową wycieczkę do Warszawy.

W programie mieliśmy zwiedzanie Łazienek Królewskich. Pod opieką przewodnika poznaliśmy historię powstania Pałacu na Wyspie. Spacerowaliśmy po Parku Łazienkowskim. Widzieliśmy Amfiteatr na Wodzie i pomnik Fryderyka Chopina. Zachwycaliśmy się widokiem alei kasztanowców i pięknych pawi. Odwiedziliśmy również Muzeum Legii Warszawa. W sklepie Legii mogliśmy zrobić zakupy. Kolejnym punktem naszej wycieczki był wjazd na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki. Z tarasów widokowych podziwialiśmy wieczorną panoramę Warszawy. Widok był niesamowity i na długo zapadnie nam w pamięci. Wielkością i rozmachem architektury zadziwiło nas lotnisko Chopina, gdzie zakończyliśmy dzień, obserwując start i lądowanie samolotów. Późnym wieczorem dotarliśmy do Szkoły 24 na Bemowie, gdzie czekali na nas koleżanki i koledzy z ciepłą kolacją. Był jeszcze czas na rozmowy i zawarcie nowych znajomości i przyjaźni.

Drugiego dnia rano czekało na nas pyszne śniadanie. Po śniadaniu wybraliśmy się na grę terenową Traktem Królewskim, którą przygotowali dla nas uczniowie warszawskiej szkoły. Podzieleni na grupy ruszyliśmy poszukiwać ważnych miejsc. Każda drużyna dostała mapę, na której trzeba było odnaleźć punkty z kart i uzupełnić zadania. Dotarliśmy pod Pomnik Powstańców, Barbakan, Starówkę Warszawską, Kolumnę Zygmunta, Pałac Prezydencki i Uniwersytet Warszawski. Grę zakończyliśmy na Placu Piłsudskiego, oglądając zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Jeszcze na chwilę wróciliśmy do szkoły na obiad, a następnie ruszyliśmy na Dworzec Centralny, bo o godz. 16.01 mieliśmy pociąg do Olsztyna.

Wycieczka była bardzo ciekawa i podobała nam się ze względu na miejsca, które zwiedziliśmy, jak i ludzi, których poznaliśmy. Z pewnością chcielibyśmy pojechać tam jeszcze raz.